1. HOME
  2. Engineering Competency Ⅰ-Project Based Learning-

Engineering Competency Ⅰ-Project Based Learning-/工学コンピテンシーⅠ-Project Based Learning-

工学コンピテンシーⅠ-Project Based Learning-(A1A2, 2単位)
Engineering Competency Ⅰ-Project Based Learning-(A1A2, 2 credits)

修士課程、博士課程の学生が対象です。This course is for Master's and doctoral course students.

地図

●講義の目的/Purpose

産業界および学術界のイノベーションリーダーとなる基礎素養や専門知識に加え,リテラシー(コミュニケーション,マネージメント能力等) とコンピテンシー(リーダーシップ,強い責任感と使命感等)を涵養する.社会が求める「高い専門性と幅広い知識と応用力」を身につけることを目的とする.産業界との連携による講義.)
The program aims to cultivate internationally competitive young researchers equipped with Literacy and Competency to become future leaders in industry and academia. This education program will foster human resources with multidisciplinary application skills, in addition to the in-depth research in specialized fields. Based on the social requirements, graduate school students require the ability to work in a broader spectrum and apply one’s skills to a multidisciplinary setting.

●講義項目/Outline

Project Based Learning(PBL)としてチーム(学生5-6名)を編成して産業界から与えられた教育用テーマの解決を図る演習.産業界が提供するテーマを中心に数テーマを設定し,修士, 博士学生がPjリーダー,Pjメンバーとなり,課題解決する.教メンバーがPjマネージャ,若手教員がファシリテータとなりチームをサポートする.PBLの事例講義,中間発表,最終発表を行う.
This is an exercise to solve the educational theme given by industry by forming a team (5-6 students) as Project Based Learning (PBL). Several themes are set around the themes provided by industry, and master's and doctoral students become Pj leaders and Pj members to solve problems. Faculty members serve as Pj managers and young faculty members as facilitators to support the team. It will be held PBL case studies, interim presentations and final presentations.

●応募方法/Application

受講希望者は事前にApplication FormをGMSIプログラム事務局へ提出ください.
If you wish to take this course, please submit the Application Form to the GMSI Program Office in advance.

アーカイブ/Archive

【PBL最終発表会 2021.1.28】初めてオンラインで開催しました。優秀賞はTeam2B(テーマ提供:東芝)でした。おめでとうございます!

【PBL最終発表会 2020.1.30】優秀賞はTeam4(テーマ提供:SGホールディングス)でした。おめでとうございます!

【インターンシップ・PBL報告会2020 パネルディスカッション -産学連携による研究・教育-】企業様、大学教員、学生で率直な意見交換が出来ました。